Obchodní a dodací podmínky

Tyto Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá na základě a v souvislosti s kupní smlouvou uzavíranou v českém jazyce prostřednictvím internetového obchodu dostupného na webové stránce umístěné na adrese www.jysk.cz (dále jen „e-shop“ nebo „JYSK.cz“) mezi společností JYSK, jakožto prodávajícím, a jinou osobou jako kupujícím. 

Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. JYSK s Vámi může po vzájemné dohodě uzavřít i kupní smlouvu s odchylným obsahem oproti těmto Obchodním podmínkám. Uzavřenou kupní smlouvu včetně Obchodních podmínek obdržíte e-mailem. Mimoto je uzavřená kupní smlouva uchovávána společností JYSK v elektronické podobě, avšak tato již není kupujícímu prostřednictvím e-shopu znovu přístupná. Kupní smlouva je uzavírána jako jednorázová s dobou trvání do splnění nebo jiného zániku veškerých práv a povinností z ní vzešlých, včetně práv z vad a ze záruky.

JYSK s.r.o.

Novodvorská 1062/12, Lhotka, 142 00 Praha 4,

IČ: 267 60 746, zapsané v OR vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 91926 (dále jen „Obchodní podmínky“ a „JYSK“)


Naposledy aktualizováno: 2024-01-15

1. Cena produktů a recenze

Ceny jednotlivých produktů jsou zobrazeny v přehledu produktů, v detailech produktu a v nákupním košíku.

  • Ceny v kamenných prodejnách a na jysk.cz jsou shodné
  • Zobrazené ceny jsou včetně DPH
  • Zobrazené ceny nezahrnují náklady na dopravu, ty se odvíjí od celkové hmotnosti a objemu objednaných produktů. Podmínky dopravy si můžete přečíst zde
  • Může dojít k vyprodání zboží, nebo k chybám při tisku nebo při ocenění zboží. To platí jak pro ceny v tištěných letácích, tak na jysk.cz. V případě chybně oceněného zboží opravíme cenu co nejrychleji.
  • Všechny ceny jsou pravidelně aktualizovány.
  • Vždy musíte zaplatit cenu, za jakou produkt objednáváte.
  • Garance ceny

Pokud bude chybně oceněn produkt a jeho cena bude nižší, než jeho skutečná hodnota vyhrazujeme si právo produkt za tuto cenu nedoručit a stornovat objednávku, v takovém případě obdržíte upozornění s dostatečným předstihem. V případě, že bude objednávka předem uhrazena, vrátíme Vám plnou sumu, kterou jste uhradili, v souladu s našimi podmínkami výměny a vrácení

Garance ceny

Záleží nám na tom, aby se zákazníci před, během a po nákupu v JYSKu cítili bezpečně. Proto nabízíme na všechny výrobky garanci ceny.

Pokud jste si v prodejně JYSK zakoupili výrobek, který do 30 dní od nákupu uvidíte za nižší cenu (v JYSKu nebo u jiného prodejce), cenový rozdíl vám vrátíme na dárkovou kartu JYSK. Dárkovou kartu můžete uplatnit v prodejnách JYSK v České republice, či na e-shopu JYSK.cz. Dorovnáváme ceny napříč všem kamenným prodejnám v České republice, i českým online prodejcům. 

Podmínky garance ceny:

  • JYSK dorovnává ceny všech identických výrobků. Níže jsou definované výjimky.
  • Garanci ceny můžete uplatnit do 30 dnů od data uskutečnění nákupu nebo doručení zboží.
  • Nižší cena, kterou si přejete dorovnat, musí být v čase žádosti aktivní.
  • Je potřeba předložit platný doklad o nákupu vystavený společností JYSK.
  • Je potřeba předložit důkaz o nižší ceně u jiného prodejce v podobě akčního letáku nebo odkazu na webovou stránku nabídky.

Výjimky:

  • Na výrobky, které nejsou identické, se garance ceny nevztahuje. Musí se jednat o stejný model výrobku, který má stejné technické parametry, včetně stejné značky/výrobce, stejné barvy, stejných rozměrů, se stejným příslušenstvím, stejné velikosti, se stejným obsahem apod. Musí se tedy jednat o 100% identický výrobek.
  • Garanci ceny nelze uplatnit na: výrobky z outletu, vystavené kusy, speciální objednávky a výprodeje na konci zahradní a vánoční sezóny. Dále služby jako je doručení, speciální akce na dopravu, extra sleva na celý nákup atd.
  • Garance ceny se vztahuje jen na nákup uskutečněný kupujícím-spotřebitelem pro jeho osobní spotřebu a nevztahuje se na kupujícího-podnikatele dle definice uvedené v Reklamačním řádu společnosti.

Pokud jste si zboží zakoupili v kamenné prodejně, můžete garanci ceny uplatnit v jakékoli prodejně JYSK. Při nákupu na JYSK.cz nám prosím pošlete číslo objednávky na zakaznik@jysk.com.

Recenze

Každý návštěvník našich webových stránek může napsat recenzi produktu. Z tohoto důvodu nezaručujeme jejich pravdivost. Hodnocení produktu se vypočítává ze všech schválených recenzí ve všech zemích JYSKu.

2. Platba

V nákupním košíku na JYSK.cz uvidíte celkovou cenu Vašeho nákupu včetně daní a poplatků a ceny za přepravu, kterou máte uhradit. Objednávky na JYSK.cz lze platit kartou, nebo na dobírku. 

Pro bezhotovostní platby přes PayU můžete použít tyto karty: 

  • Visa, Visa Electron
  • Master Card,  Master Card Electronic,  Maestro
  • VPay
  • Diners Club International
  • Discover

V případě bezhotovostních plateb uveďte číslo objednávky jako variabilní symbol platby. 

Pokud platíte platební kartou, jste chráněni proti neautorizovaným platbám ve smyslu zákona o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů.

Vaše platba je dokončena prostřednictvím zabezpečeného a kódovaného připojení, které zajišťuje, že Vaše platební informace nemohou být zjištěny neautorizovanou třetí stranou.

Vaše platba je zaručena prostřednictvím platebního systému Quickpay.

Veškeré informace o kreditní kartě se zadávají v zabezpečeném prostředí zašifrovaném pomocí SSL (Secure Socket Layer) a jsou odesílány na platební bránu v kódované podobě.

Zaručujeme, že neuložíme žádné citlivé informace v souvislosti s platbou na našem vlastním serveru. Kromě toho JYSK nikdy nemůže k těmto citlivým informacím získat přístup. 

Budete požádáni o poskytnutí následujících informací: 

Číslo karty (16 číslic na přední straně karty)

Datum platnosti (na přední straně karty)

Bezpečnostní kód (tři číslice bezpečnostního kódu na zadní straně karty nad magnetickým proužkem vpravo).

Zabezpečení karty 

Datum zaplacení

Datum zaplacení ceny zboží zakoupeného na JYSK.cz je datum připsání peněz odpovídajících celkové ceně zboží včetně ceny za přepravu na náš účet v případě bezhotovostní platby nebo okamžik převzetí zboží, pokud jste zvolili jako způsob platby Hotově při doručení.  

Elektronická evidence tržeb 

Velmi si vážíme Vašeho zájmu o naše zboží. Z důvodu zavedení elektronické evidence tržeb (EET) nám však vznikla povinnost vyžadovat výslovně Váš souhlas s vystavením elektronické účtenky. 

V případě Vašeho souhlasu bude po zaplacení zboží vystavena elektronicky účtenka. Podle Vaší volby bude vystavená účtenka uschována na zákaznickém účtu, či Vám v případě Vaší volby bude zaslána přímo na Vámi zadanou e-mailovou adresu. 

Bohužel právě z důvodu zvýšených povinností u EET nebude možné realizovat platbu, pokud nesouhlasíte, aby Vám byla účtenka vystavena elektronicky. V souladu s výkladem daňové správy nelze v takovém případě uskutečnit platbu elektronicky. 

Trváte-li na neposkytnutí souhlasu s vystavením účtenky elektronicky, je možné realizovat platbu pouze na Vámi zvolené prodejně za Vaší osobní přítomnosti ve smyslu ust. § 18 odst. 1 písm. b) zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. Za zvýšené nepohodlí tímto způsobené se Vám předem omlouváme.

Nákup na splátky

Na splátky s 0% úrokem – pouze na prodejnách JYSK

Nakupujte na splátky bez navýšení a úroků. 

  • Platba v hotovosti od 0,- Kč
  • Úvěr od 2.000,- Kč
  • Počet splátek 10

Reprezentativní příklad: Celková výše úvěru  10.000,- Kč, pevná zápůjční roční úroková sazba 0,0 %, RPSN 0,0, doba trvání úvěru 10 měsíců, měsíční splátka ve výši 1.000,- Kč, celková částka splatná spotřebitelem 10.000,- Kč. Nejsou účtovány žádné poplatky za sjednání úvěru ani vedení účtu, pojištění není povinné a platby na pojistné nejsou v RPSN zahrnuty. Touto nabídkou nevzniká na poskytnutí úvěru právní nárok. Více informací na www.cofidis.cz

Zprostředkovatel vykonává zprostředkovatelskou činnost pro společnost Cofidis s.r.o.

Nákup na splátky není možné uskutečnit na www.jysk.cz, ale pouze na kamenných prodejnách JYSK.

Při vrácení zboží zakoupené na splátky nelze vrátit hodnotu v hotovosti, pouze vyměnit zboží za jiné nebo Vám nabídneme dárkovou kartu.

Dobírka

Platba na dobírku, tj. zaplacení za objednávku až při převzetí, je možné pro objednávky v hodnotě od 50 Kč do 110 000 Kč.

3. Potvrzení objednávky

Když odešlete objednávku, JYSK Vám odešle potvrzení o jejím přijetí na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.

Potvrzení obsahuje následující informace:

  • specifikaci objednaného zboží
  • dodací adresu
  • způsob platby
  • předpokládané datum dodání
  • cenu(y)
  • kontakt na oddělení služeb zákazníkům společnosti JYSK
  • informace týkající se Vašich práv na odstoupení od smlouvy (poučení a vzorový formulář odstoupení od smlouvy, který můžete v takovém případě použít) a Obchodní podmínky.

Veškeré údaje mají pouze informativní povahu a JYSK není povinen uzavřít ohledně tohoto zboží kupní smlouvu. Kupní smlouva mezi společností JYSK jako prodávajícím a Vámi jako kupujícím je uzavřena až v okamžiku odeslání zboží z našeho distribučního centra. O tomto budete informování e-mailem obsahující fakturu k Vaší objednávce. 

Ve výjimečném případě, kdy Vám nebudeme schopni doručit Vaši objednávku zcela, Vám budeme účtovat částku odpovídající pouze kupní ceně a ceně za přepravu skutečně dodaného zboží. 

Až do chvíle uzavření kupní smlouvy si vyhrazujeme právo Vaši objednávku stornovat. V případě, že byla objednávka předem uhrazena, vrátíme plnou sumu do 14 dní.

Vždy se snažíme zajistit dostupnost našich produktů, ale v případě, že je Vámi objednaný produkt vyprodán, budete předem upozorněni. V případě, že nebudeme schopni některý z produktů doručit, zajistíme, že za tento produkt nebudete platit.

V zájmu všech našich zákazníků si vyhrazujeme právo omezit možný počet kusů na objednávku. V takovém případě pak budete upozorněni, že je třeba snížit počet kusů ve Vaší objednávce.

Pokud budete potřebovat znovu přeposlat potvrzení objednávky, kontaktujte prosím zákaznický servis.

4. Faktura

Když Vám JYSK odešle zboží, dostanete e-mail s připojenou fakturou jako daňovým dokladem. E-mail s fakturou obsahuje mimo jiné následující informace:

  • specifikaci objednaného zboží
  • dodací adresu
  • způsob platby
  • datum dodání
  • cenu(y)
  • kontakt na oddělení služeb zákazníkům společnosti JYSK.
  • Informace o Vašem právu na vrácení a výměnu a ochraně spotřebitele

Veškeré potřebné pokyny k péči o zakoupené zboží budou připojeny k e-mailu s fakturou. Pokud je na zboží poskytnuta záruka za jakost nad rámec zákonné odpovědnosti za vady, bude to uvedeno na faktuře, která tudíž slouží i jako záruční list. Obdržíte také SMS s informací, že Vaše objednávka byla odeslána.

5. Doprava

Pokud nevyužijete možnost si objednané zboží rezervovat a osobně vyzvednout na prodejně pomocí služby Klikni a vyzvedni, dodáme Vám objednané zboží na libovolné místo v České republice pomocí smluvního dopravce. Nabízíme také doručení na prodejnu, které je podobné službě Klikni a vyzvedni – zboží si objednáte a zaplatíte online a my je zabalíme a odešleme z centrálního skladu na prodejnu, kde si je vyzvednete.

Objednávky rozdělujeme na:

  • Malé (do 50kg)
  • Velké (nad 50kg)

Cena dopravného se odvíjí od hmotnosti a velikost objednaného zboží. Malé zboží je doručováno společností DPD, nábytek a jiné rozměrné artikly jsou doručovány společností Rhenus. Minimální cena za přepravu u společnosti JYSK je 79,- Kč. Náklady na balení zboží jsou zahrnuty v ceně za přepravu.

Když vložíte zboží do nákupního košíku v e-shopu, automaticky se vypočítá a zobrazí cena za jeho přepravu – na základě celkové hmotnosti a velikosti.

Pokud bude z neočekávaných důvodů nutné rozdělit objednávku na dílčí dodávky, veškeré související náklady uhradí JYSK.

Za likvidaci přepravního obalu jste odpovědní vy.

Doručení může být zpožděno z technických nebo povětrnostních důvodů - silné sněžení, záplavy a podobně.

DPD – Malé zásilky

Zásilky do 50 kg jsou doručovány společností Direct Parcel Distribution CZ s.r.o., IČ: 61329266, se sídlem Říčany u Prahy - Modletice 135, PSČ 251 01

Doba doručení je obvykle 2-4 pracovních dní od odeslání objednávky. Balík je doručován ke vstupním dveřím na dodací adrese.

Zásilky do 15 kg a s maximální délkou nejdelší strany 100 cm je možné osobně vyzvednout na DPD Parcel shopu. V případě, že zvolíte tuto možnost, balíček bude k vyzvednutí připraven do 2-4 pracovních dnů.

Zásilky do 15 kg a s maximální velikostí 67cm x 41cm x 56cm (V x Š x H) je možné osobně vyzvednout ve výdejních boxech/schránkách. V případě, že zvolíte tuto možnost, balíček bude k vyzvednutí připraven do 2-4 pracovních dní.

Informace o doručení balíku – SMS/e-mail

  • Jakmile bude Vaše objednávka odeslána z našeho distribučního centra, obdržíte sms a e-mail potvrzující předání zboží dopravci. E-mail zároveň bude obsahovat fakturu a sledovací číslo zásilky.
  • Jeden pracovní den před doručením obdržíte oznámení o doručení pomocí SMS a e-mailem od přepravní společnosti DPD.
  • Oznámení obsahuje podrobné informace, např. datum doručení, číslo zásilky.
  • V den doručení vám bude zasláno další oznámení s hodinovým intervalem doby doručení. 
     

RHENUS – Velké zásilky

Zásilky nad 50 kg společností RHENUS Home Delivery s.r.o., IČ: 27629325 , se sídlem Na Trojce 369, 252 16 Nučice, Česká Republika.

Doba doručení je obvykle 5-10 pracovních dnů od odeslání objednávky. Standardní doba doručení je mezi 9. a 21. hodinou.

Přepravní služba doručuje zásilky standardně za první uzamykatelné dveře budovy na dodací adrese.

Dobírka se platí v hotovosti při převzetí zásilky. Přepravní společnost nepřijímá platební karty. V případě zvolení platby na dobírku si společnost Rhenus účtuje poplatek za manipulaci s hotovostí 59 Kč.

Za příplatek 249 Kč si můžete nechat zboží doručit a vynést do libovolné místnosti v domě. Pokud bydlíte v činžovním domě, může být zboží doručeno do libovolného patra. 

Informace o doručení balíku – SMS/e-mail

  • Jeden pracovní den před doručením obdržíte oznámení o doručení pomocí SMS.
  • V SMS bude uveden předpokládaný tříhodinový interval doby doručení v následující den mezi 9. a 21. hodinou.
  • Můžete požádat o doručení v jiný den, když se obrátíte na zákaznický servis JYSK nejpozději do 16:00 pracovní den před doručením.
  • V den doručení vám řidič zavolá přibližně 1 hodinu před příjezdem na dodací adresu.
  • V ceně jsou dva pokusy o doručení, pokud se dopravci nepodaří zastihnout Vás ani na druhý pokus, objednávka bude stornována. 
     

Doručení

Při doručení Vaší objednávky se prosím ujistěte, že:

  • Počet fyzicky doručovaných balíků odpovídá počtu na dodacím listě
  • Zkontrolujte balíky, zda nejsou viditelně poškozeni

Všechny nesrovnalosti a poškození je třeba neprodleně nahlásit na zákaznický servis společnosti JYSK. Doporučujeme zboží důkladně zkontrolovat hned po převzetí objednávky. 

Poškozené zboží

V případě, že při doručení zjistíte, že jsou balíky poškozené, doporučujeme:

  • Odmítnout zboží převzít, vyplnit s řidičem záznam o škodě
  • Převzít zboží, vyplnit s řidičem záznam o škodě
  • Vyfotit stav balení zboží ještě před rozbalením

Ve všech případech prosím neprodleně kontaktujte zákaznický servis JYSK, abychom mohli s přepravní společností prověřit důvody poškození a zabránit podobným situacím v budoucnu.

Doručení na prodejnu

S Klikni a vyzvedni můžete pohodlně rezervovat zboží na našich stránkách a vyzvednout na některé z našich prodejen. Při objednávce Klikni a vyzvedni neplatíte dopravné. Za zboží zaplatíte při vyzvednutí na prodejně. Do 30 minut během otvírací doby prodejny budete informováni, že je možné vaši objednávku vyzvednout. Rezervaci si musíte vyzvednout v den, kdy obdržíte oznámení, nebo během následujících dvou dnů během otevírací doby prodejny.

Doručení na prodejnu je podobné službě Klikni a vyzvedni, ale máte možnost objednat si širší škálu produktů, které nemáme běžně skladem na prodejnách. Tyto výrobky zabalíme a odešleme z centrálního skladu do prodejny, kde si je vyzvednete. Doručení z centrálního skladu do prodejny může trvat 4-11 pracovních dní. Doručení do prodejny si můžete vybrat pouze při objednávce nad 1699 Kč.

6. Podmínky vrácení a výměny

V JYSKu můžete u nás zakoupené zboží snadno vrátit, nebo vyměnit. 

Za nepoužité produkty s originálním dokladem o zaplacení Vám bude vrácena plná částka. Pro vrácení není žádné časové omezení. Tato možnost platí pro produkty zakoupené na prodejně i na internetu. 

Prosím, berte na vědomí: 

  • Pokud nemáte doklad o zaplacení, bude Vám nabídnuta výměna za jiný produkt nebo dárková karta.  
  • Vyhrazujeme si právo na snížení vrácené částky, pokud vrácený produkt není v původním stavu. 
  • Na zakázku vyrobené zboží, jako například metráž nebo matrace, mají z našeho pohledu vždy sníženou hodnotu. 
  • Pokud byla objednávka doručena, nebudou Vám vráceny peníze za vynášku.
  • Pokud vracíte online objednávku na prodejně a jedná se o matraci, přikrývku nebo polštář v řadě GOLD a tyto produkty byly zakoupeny za plnou cenu produktu, případně se jedná o interiérový nebo zahradní nábytek nad částku 4999 Kč, budou Vám finance vráceny zpět na účet, ze kterého jsme obdrželi platbu nejpozději do 10 pracovních dní. 

Stav vrácených produktů 

  • Pokud vracíte produkt, který je poškozený nebo použitý způsobem, který snižuje jeho hodnotu, vyhrazujeme si právo snížit vrácenou částku nebo odmítnout vrácení peněz. 
  • Pokud vracíte produkt, prosím, ujistěte se, že je bezpečně zabalený, nejlépe v originálním balení. Tím zajistíme, že nedojde k poškození produktu během přepravy, a budeme jej moci prodat dalšímu spokojenému zákazníkovi. Nedostatek originálního balení může mít za následek, že JYSK sníží refundaci. 
  • Nabízíme službu 100 dní na vyzkoušení pro matrace GOLD. Přečtěte si více o matracích GOLD. Služba 100 dní na vyzkoušení se nevztahuje na vrchní matrace GOLD.  

Cena dopravy 

  • Pokud vrátíte objednávku na prodejně nebo si zajistíte vrácení sami, budou Vám vráceny náklady na dopravu, které jste za internetovou objednávku uhradili.  
  • Pokud se rozhodnete pro vrácení produktu prostřednictvím svozu, původní náklady na dopravu Vám vráceny nebudou. Tato částka bude využita pro uhrazení svozu. 
  • Pokud vrátíte objednávku, která byla z prodejny doručena lokálním dopravcem, náklady na dopravu Vám vráceny nebudou.   
  • Pokud nevrátíte celou objednávku, ale pouze část objednávky, náklady na dopravu Vám vráceny nebudou.   

Vrácení peněz 

Vrácení peněz proběhne co nejdříve, nejpozději do 14 dní od doby, kdy obdržíme potvrzení o úspěšném vrácení. JYSK může zadržet vrácení peněz, dokud svoz neproběhne, nebo dokud nepředložíte dokumentaci, že jste produkt vrátili. Pokud nemáte doklad o zaplacení, bude Vám vrácena částka, která odpovídá nejnižší prodejní ceně produktu za posledních 60 dní. Tato částka Vám bude vrácena v podobě dárkové karty.   

Storno objednávky před jejím odesláním 

Pokud si přejete stornovat objednávku na JYSK.cz před obdržením faktury, musíte pro zrušení objednávky kontaktovat Zákaznický servis. Pokud objednávku stornujete před doručením, budou Vám vráceny peníze i za dopravu. 

Jak vrátit zboží 

Naše podmínky vrácení platí pro produkty zakoupené v obchodech i na internetu.  

Nejrychlejší a nejjednodušší způsob vrácení produktu je návštěva jakékoli prodejny JYSK. Pokud produkty vrátíte tam, peníze Vám vrátíme ihned na místě, a to včetně částky uhrazené za dopravu online objednávky (pokud online objednávku vracíte na prodejně celou). Takto zajistíme, že se produkty nepoškodí během přepravy, a budeme je moci prodat dalším spokojeným zákazníkům.

Ve výjimečných případech Vám budou vráceny finance na účet, ze kterého byla uhrazena online objednávka nejpozději do 10 pracovních dní. 

Za poplatek za dopravu Vám můžeme zajistit i vrácení internetové objednávky prostřednictvím svozu. Prosím, přečtěte si o tom, jak Vám může JYSK pomoci s vrácením zboží v sekci Často kladené dotazy: Podmínky pro vrácení a reklamaci. Můžete také použít online formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.  

Tyto podmínky platí pouze pro fyzické osoby, ne pro podnikatele (nákup na IČ, DIČ). 

Viz Podmínky vrácení pro podnikatele

7. Reklamace

Společnost JYSK se řídí platnými právními předpisy České republiky. Zakoupíte-li v našem e-shopu zboží, odpovídá společnost JYSK za to, že zboží nemá při převzetí vady, tj. zejména, že v době, kdy zboží převezmete:

  • má zboží vlastnosti, které byly ujednány nebo které společnost JYSK nebo výrobce popsal nebo které jste očekávali s ohledem na povahu zboží a na základě případné reklamy na toto zboží,
  • zboží se hodí k účelu, který pro jeho použití společnost JYSK uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Výše uvedená odpovědnost společnosti JYSK se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

Jako kupující jste oprávněn uplatnit právo z vady (tj. reklamovat zboží), která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců a u použitého zboží do dvanácti měsíců od jeho převzetí. Poskytla-li společnost JYSK záruku za jakost na dané zboží, jste oprávněn uplatnit vadu kdykoliv ve sjednané záruční době.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

Práva z vadného plnění

Pokud je vada podstatným porušením smlouvy, máte právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od smlouvy. Společnosti JYSK je třeba oznámit, jaké právo jste si zvolil, při oznámení vady (reklamaci) nebo bez zbytečného odkladu po něm. Pokud je vada nepodstatným porušením smlouvy, máte právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Při uplatnění vad a v reklamačním procesu se JYSK dále řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a dalších právních předpisů.

Zboží zakoupené v e-shopu můžete reklamovat v jakékoliv prodejně společnosti JYSK v České republice. V případě reklamace Vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste své právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Stejně tak Vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Pokud se rozhodnete zboží reklamovat, můžete si sjednat s naším oddělením služeb zákazníkům odvoz reklamovaného zboží. Náklady na poštovné či přepravu reklamovaného zboží ponesete sami, nicméně pokud uplatníte svou reklamaci neprodleně a v reklamačním řízení se zjistí, že Vaše reklamace je oprávněná, veškeré nutně vynaložené náklady na přepravu či poštovné Vám proplatíme.

Pokud bude Vaše reklamace oprávněná a bude-li ve výsledku vyřízena Vaším odstoupením od smlouvy, v takovém případě Vám JYSK vrátí kupní cenu reklamovaného zboží, nicméně nebude Vám vracet náklady na původní dodání zboží od společnosti JYSK Vám, tj. původní cenu za přepravu.

Vyřízení reklamace

O reklamaci rozhodneme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s Vámi nedohodneme na delší lhůtě.

V případě, že Vám po skončení reklamace budeme vracet peníze, lze to provést v hotovosti v některé z prodejen JYSK nebo Vám můžeme vrátit peníze za nákup na Vaši kartu nebo na bankovní účet použitý k zaplacení nákupu.

Pokud je řešena reklamace bez originálního dokladu o zaplacení, bude Vám vystavena dárková karta JYSK. 

Mimosoudní řešení sporů

V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Štěpánská 15

120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online (ODR), která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Celé znění reklamačního řádu naleznete ZDE

8. Ochrana osobních údajů

Účelem těchto zásad ochrany osobních údajů je informovat vás o tom, jak společnost JYSK („JYSK“, „my“, „nás“) zpracovává vaše osobní údaje, a o vašich právech s tím souvisejících.

Za níže popsané účely a dodržování místních zákonů o ochraně osobních údajů odpovídají následující subjekty společnosti JYSK:

  • JYSK A/S, Soedalsparken 18, 8220 Brabrand, DK
  • JYSK s.r.o., Novodvorská 1062/12, 142 00 Praha 4, CZ 

Máte-li jakékoli dotazy ohledně zásad ochrany osobních údajů, kontaktujte zákaznický servis.

1. Účel, typy osobních údajů a právní základ zpracování údajů

Zpracováváme následující osobní údaje:

ÚčelTypy osobních údajůPrávní základ
Nákup online (včetně Click & Collect a doručení)•    Jméno
•    Obchodní firma a údaje společnosti
•    Fakturační adresa
•    Dodací adresa
•    E-mail
•    IP adresa
•    Telefonní číslo
•    Referenční číslo objednávky
•    Zvolená prodejna pro doručení
•    ID uživatele
•    Platební informace

Zpracování údajů je nezbytné, abychom mohli plnit smlouvu, kterou jsme s vámi uzavřeli ohledně nákupu v JYSKu (GDPR, čl. 6, odst. 1 písm. b).

Náš oprávněný zájem na zpracování nákupu (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f). 

Vytvoření a údržba uživatelského účtu JYSK na webových stránkách•    Jméno
•    Obchodní firma
•    ID uživatele
•    Adresa
•    E-mail
•    Země
•    Historie nákupů

Zpracování údajů je nezbytné, abychom mohli plnit smlouvu, kterou jsme s vámi uzavřeli ohledně přístupu k uživatelskému účtu a jeho používání (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. b).

Náš oprávněný zájem na zajištění přiměřené registrace a správy uživatelského účtu (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f). 

Analýza aktivity uživatele na webových stránkách (soubory cookie)•    IP adresa
•    Aktivita uživatele 
•    Časové značky
•    Informace o procházení, včetně informací o vašich předchozích návštěvách a preferencích na webových stránkách

Pokud souhlasíte s používáním souborů cookie, zpracováváme osobní údaje na základě našeho oprávněného zájmu na zlepšování našich výrobků a služeb (GDPR, čl. 6, odst., 1 písm. f).

Další informace naleznete v našich zásadách používání souborů cookie.

Newsletter•    Jméno
•    E-mail
•    PSČ*
•    Narozeniny*
•    Informace o procházení, včetně aktivity uživatele (data/zdroj přihlášení, e-mailová aktivita – přijímání, otevírání, klikání)
•    Aktivita na webových stránkách (cookie ID)
* Volitelné

Váš souhlas (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. a).

Náš oprávněný zájem na zajištění přiměřených, relevantních a srozumitelných personalizovaných zpravodajů a jejich správě (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f).

Připomínka: Opět skladem•    E-mail
•    Skladové položky
Váš souhlas (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. a).
Vyhledávač prodejen•    Adresa
•    PSČ 
•    Informace o lokalizaci vašeho zařízení
Váš souhlas (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. a). 
Recenze výrobků na webových stránkách•    Jméno
•    E-mail
•    Recenze
Váš souhlas (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. a).
Průzkum zákazníků•    Jméno
•    Telefonní číslo
•    E-mail
•    Recenze
Náš oprávněný zájem na zlepšení kvality služeb (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f).
Zákaznické služby a podpora•    Jméno
•    Obchodní firma
•    Fakturační adresa
•    Dodací adresa
•    E-mail
•    PSČ
•    Telefonní číslo
•    ID uživatele
•    Historie nákupů
•    Záznamy telefonních hovorů
•    Záznamy o komunikaci
•    Platební informace

Náš oprávněný zájem na zajištění odpovídajícího zákaznického servisu a podpory (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f).

Váš souhlas se záznamy telefonních hovorů (GDPR, čl. 6 odst. 1 písm. a).

Sociální sítě•    Uživatelské jméno / název profilu
•    Komentáře/reakce
•    Profilový obrázek
•    Záznamy o komunikaci
•    Aktivita na jiných sociálních sítích
Náš oprávněný zájem na správě našich účtů na sociálních sítích a poskytování přiměřeného zákaznického servisu a podpory (GDPR, čl. 6 odst. 1 písm. f).
Kamerový systém•    Záznam z kameryNáš oprávněný zájem na zajištění bezpečnosti našich prostor, zaměstnanců a zákazníků (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f).
Dodávka zboží z prodejny•    Identifikace zákazníka
•    Jméno
•    Adresa
•    Kontakt
Náš oprávněný zájem na zajištění odpovídajícího zákaznického servisu a podpory (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f).
Vratky a refundace•    Identifikace zákazníka
•    Jméno
•    Adresa
•    Kontakt
•    Platební údaje
Náš oprávněný zájem na zajištění odpovídajícího zákaznického servisu a podpory (GDPR, čl. 6, odst. 1, písm. f).
Ceny ze soutěží•    Identifikace zákazníka
•    Jméno
•    Adresa
•    Kontakt
Váš souhlas (článek 6, ods. 1, písm. a) nařízení GDPR).

2. Komu předáváme osobní údaje?

Vaše osobní údaje můžeme sdílet s osobami, obchodními partnery společnosti JYSK a úřady, které tyto osobní údaje potřebují k plnění výše uvedených účelů zpracování nebo kterým jsme povinni vaše údaje zpřístupnit podle platných zákonů.

V některých případech využíváme třetí strany na zpracování vašich osobních údajů naším jménem, například dodavatele záložních nebo cloudových řešení nebo jiných IT systémů používaných společností JYSK.

Pokud jsou osobní údaje předávány do zemí mimo EU/EHP, společnost JYSK zajišťuje odpovídající úroveň ochrany použitím standardních smluvních doložek EU v dohodách s příjemci údajů nebo zajištěním toho, že příjemci alespoň podléhají zvláštním certifikačním mechanismům nebo představují „bezpečné“ třetí země schválené Evropskou komisí.

Kopii základu, na němž je předávání realizováno, si můžete od společnosti JYSK vyžádat prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů.

3. Doba uchovávání

Osobní údaje uchováváme po takovou dobu, jaká je nezbytná pro splnění výše uvedených účelů.

Záložní kopie obsahující osobní údaje o vaší osobě budou průběžně mazány v důsledku postupného přepisování a nebudou přístupné běžným způsobem.

4. Práva

Kdykoliv můžete požádat o přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu a vymazání. Kromě toho můžete omezit zpracování vašich osobních údajů, vznést námitku proti zpracování a uplatnit své právo na zpřístupnění a předání vašich osobních údajů jinému správci údajů (právo na přenositelnost údajů).

Pokud jste poskytli souhlas se zpracováním vašich osobních údajů, můžete nás kdykoli kontaktovat a svůj souhlas odvolat. Takové odvolání souhlasu však nebude mít vliv na zpracování osobních údajů, které proběhlo před odvoláním.

5. Stížnosti

Můžete kdykoli podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů na způsob, jakým zpracováváme vaše osobní údaje, pokud se domníváte, že zpracováním Vašich osobních údajů došlo k porušení zákona.

6. Změny zásad ochrany osobních údajů

Tyto zásady ochrany osobních údajů mohou být aktualizovány a doplňovány, například v důsledku změn legislativy a postupů v oblasti ochrany osobních údajů. Doporučujeme vám, abyste se informovali o všech změnách zásad ochrany osobních údajů. O některých změnách budete informováni přímo e-mailem a v určitých situacích můžete být požádáni o přijetí významných změn.

Datum poslední změny zásad ochrany osobních údajů: 15/12/2023

9. Při registraci k odběru newsletteru

Za účelem distribuce newsletteru bude JYSK CZ sbírat a zpracovávat Vaše následující osobní data:

  • E-mailovou adresu
  • Jméno
  • Adresu (nepovinné)
  • Datum narození (nepovinné)
  • Pohlaví (nepovinné)

Vaše osobní data budou uložena JYSKem v Dánsku a budou přístupná subjekty skupiny JYSK celosvětově. Data jsou uložena na zabezpečeném úložišti.

Newsletter zasíláme pouze příjemcům, kteří se k jeho odběru dobrovolně přihlásili. K přihlášení používáme takzvaný dvojitý souhlas, kdy musíte odběr newsletteru nejprve potvrdit kliknutím na odkaz v zaslaném e-mailu, aby nemohla Vaši adresu přihlásit třetí osoba. Pokud obdržíte newsletter bez Vašeho předchozího souhlasu, mohl Vám být přeposlán známou osobou.

Po přihlášení k odběru newsletteru můžete očekávat 1-4 newslettery týdně e-mailem od společnosti JYSK CZ. Newsletter vždy obsahuje aktuální nabídky a informace o probíhajících kampaních. Při registraci rovněž souhlasíte se zasíláním oznámení ohledně služeb, jako jsou například upomínky ohledně nedokončené objednávky na JYSK.cz, dotazníky ohledně spokojenosti s nedávným nákupem nebo zakoupenými produkty.

Odhlásit se z odběru newsletteru můžete kdykoli pomocí odkazu uvedeného na konci každého newsletteru nebo můžete kontaktovat náš zákaznický servis. Pokud o náš newsletter neprojevíte zájem déle než 3 měsíce, vyhrazujeme si právo vás vyloučit z databáze odběratelů z důsledku vaší nečinnosti. K odběru newsletteru se samozřejmě můžete opětovně přihlásit.

JYSK CZ bude ukládat data do chvíle, než zrušíte souhlas s odběrem newsletteru.

Základem pro legální zpracování Vašich osobních dat je souhlas, který jste udělili.

10. Dárkové karty

Dárkové karty JYSK lze zakoupit na JYSK.cz nebo na kamenných prodejnách JYSK.

Zakoupením dárkové karty JYSK souhlasíte s obecnými obchodními podmínkami použití dárkových karet.

Dárkovou kartu JYSK můžete využít k platbě v zemi, kde byla vystavena. Dárkovou kartou můžete zaplatit při nákupu na kamenných prodejnách JYSK, nebo na JYSK.cz. Dárkovou kartu není možné využít k zakoupení další dárkové karty. Pokud hodnota dárkové karty nepokryje celou cenu nákupu, musíte rozdíl doplatit jinou akceptovanou platební metodou. Hodnotu dárkové karty není možné vyplatit v hotovosti.

Na JYSK.cz lze dárkové karty využít k platbě pouze před dokončením objednávky. Hodnota dárkové karty může být použita pouze k úhradě nákupu zboží od společnosti JYSK. Zůstatek na dárkové kartě není nijak úročen.

V případě, že internetovou objednávku zaplatíte dárkovou kartou a objednávka bude z nějakého důvodu zrušena, vystavíme Vám novou dárkovou kartu. Pokud jste část objednávky zaplatili dárkovou kartou a část kreditní kartou, odpovídající částky budou vráceny na kreditní kartu a formou dárkové karty JYSK.

V případě, že zaplatíte objednávku na kamenné prodejně dárkovou kartou a objednávka bude zrušena, peníze Vám vrátíme na dárkovou kartu. Dárková karta může být využita k platbě bez prokázání totožnosti. Dárková karta může být zablokována, pokud nahlásíte ztrátu nebo odcizení. JYSK nenahrazuje ztracené dárkové karty.

Můžete zakoupit dárkové karty v hodnotě až 20.000 Kč (800 EUR)

Platnost dárkové karty JYSK je 5 let od zakoupení.

11. Uchazeči o zaměstnání

Ochrana osobních údajů poskytnutých zájemci o práci ve společnosti JYSK s.r.o.

Zájemci o práci ve společnosti JYSK s.r.o. mají možnost reagovat prostřednictvím online formuláře na konkrétní pracovní nabídky, zveřejněné na stránkách společnosti. Osobní údaje poskytují uchazeči společnosti JYSK s.r.o. dobrovolně. 

Online formulář zahrnuje jméno zájemce a jeho e-mailovou adresu. Uvedení dalších údajů je na výlučném rozhodnutí zájemce o práci; společnost JYSK s.r.o. uvedení dalších údajů nepožaduje. 

Účelem zpracování uvedených osobních údajů je výběr vhodných uchazečů při obsazování volných pracovních míst u provozovatele JYSK s.r.o. se sídlem Novodvorská 1062/12, 142 01 Praha 4, IČO: 26760746. K osobním údajům kandidátů mají přístup pouze osoby přímo se podílející na náboru: manažeři prodejen, oblastní manažeři, obchodní ředitelé, vedoucí oddělení na centrále společnosti a zaměstnanci oddělení lidských zdrojů. Konkrétní zaměstnanec má přístup vždy pouze k údajům kandidátů, kteří se hlásí na jeho prodejnu nebo oddělení. 

Osobní údaje nebudou poskytnuty a ani zpřístupněny třetím stranám a příjemcům. Po skončení účelu zpracování budou osobní údaje bezpečně zlikvidovány a uchazeči o tom budou informováni. Poskytnutím osobních údajů dává kandidát společnosti JYSK s.r.o. souhlas s jejich zpracováním za výše uvedeným účelem. Uchazeč o zaměstnání má možnost prostřednictvím online přístupu kdykoli svoje osobní údaje upravit nebo vymazat. Vymazáním osobních údajů uchazeč odvolává svůj souhlas s jejich zpracováním, udělený společnosti JYSK.s.r.o.

 

12. Specifické obchodní podmínky pro podnikatele

Tyto obchodní podmínky se vztahují na zákazníky, kteří uvedli jako pro potřeby fakturace své identifikační číslo a jsou proto považováni za podnikatele, kteří nakupují naše zboží pro komerční účely. 

Záruka na zboží zakoupené kupujícím - podnikatelem

Vezměte prosím na vědomí, že některé námi prodávané zboží není určeno pro komerční použití. Při komerčním použití je možné očekávat větší opotřebení než při použití pro soukromé účely standardním spotřebitelem. Na zboží zakoupené podnikatelem proto poskytujeme zkrácenou záruku v délce 6 měsíců. Pokud potřebujete více informací o zboží, které na komerční účely doporučujeme, kontaktujte prosím oddělení našeho zákaznického servisu. Podrobnosti najdete v našem reklamačním řádu.

Vrácení zboží a další výhody poskytované pouze kupujícím - spotřebitelům

Vezměte prosím na vědomí, že námi poskytovaná možnost vrácení zboží bez omezení neplatí při nákupu podnikatelem, ale platí pouze pro kupujícího - spotřebitele. Z tohoto důvodu není možné, aby podnikatel od platné kupní smlouvy bezdůvodně odstoupil. Obdobně se na podnikatele nevztahují ani další výhody jako je garance ceny, možnost vyzkoušení GOLD matrace na 100 dní a podobně. V případě nejasností se prosím informujte dopředu na našem zákaznickém servisu.

Odpovědnost za škodu 

Společnost JYSK není za žádných okolností odpovědná za škodu způsobenou v souvislosti s nákupem našeho zboží podnikatelem, ať již jde o ztrátu zisku či jinou formu nepřímé ztráty.