Další krok na cestě za vlastní prodejnou

Další krok na cestě za vlastní prodejnou

Datum:

Kategorie: ŽIVOT V JYSKU

Uběhlo několik týdnů od prvního modulu SMT programu a naši manažeři v zácviku se znovu setkali na intenzivním týdenním školení, kde se učí jak od zkušenějších, kompetentnějších kolegů, tak jeden od druhého.

Tréninkový program totiž není jen o školeních a nových vědomostech, ale také o příležitosti podělit se o svoje zkušenosti, o diskuzi, o vzájemné podpoře a o společných výzvách.

Zaměření na čísla

Tréninkový program trvá 9 měsíců, během kterých účastníci absolvují 5 intenzivních týdenních modulů. Zatímco v prvním modulu byly největší výzvou rolové hry, ve kterých se budoucí vedoucí prodejen učili rozpoznávat osobnostní profily a dávat zpětnou vazbu, ve druhém modulu si posvítili na čísla a interní organizaci. Manažer prodejny je v JYSKu komplexní pozicí, ve které je důležité být dobrým lídrem a zároveň i skvělým obchodníkem, který rozumí číslům a vede svůj tým ke skvělým výsledkům.

Další zodpovědností manažera je to, aby jeho prodejna ustála i návštěvu interního auditora. Samotný audit přirozeně budí u každého respekt, dobře zorganizovaná a fungující prodejna ho ale zvládne s přehledem. Nejlepší možná příprava na vedení prodejen tedy probíhá právě pod taktovkou samotných interních auditorů a i tuto výzvu zvládli naši kolegové s přehledem.

Práce s mentorem

Příprava na vedoucí pozici se ale zdaleka neomezuje pouze na týdenní školení. Mezi jednotlivými školeními se kolegové věnují vypracovávání zadaných úloh a svoje postupy konzultují s mentory. Každý z účastníků má svého mentora, zkušeného vedoucího prodejny, který ho vede a podporuje během celého programu.

První úspěchy v praxi

Někteří z kolegů si už mohli znalosti nabyté během prvního modelu vyzkoušet v praxi. Některým to pomohlo s motivací kolegů k lepšímu výkonu, některé to zase naučilo svým kolegům více naslouchat, a tím zlepšit komunikaci v týmu. 

Po prvním modulu si naši SMT kromě zadaných úloh vytyčili i vlastní cíle, na kterých chtěli pracovat. O to, jak se jim to podařilo a jak se jim v programu zatím vede, se s námi podělily dvě kolegyně.

LUCIE BOHÁČOVÁ

Z prvního školení jsi odcházela plná energie a plánů do nadcházejících týdnů. Podařilo se ti něco z nových poznatků zužitkovat při každodenní práci?

Práce s osobnostními profily mi ukázala, jak můžu zlepšit komunikaci v týmu. Na prodejně máme pravidelné týdenní meetingy, na kterých se zaměstnanci probíráme aktuální dění v práci. Myslím, že dobrá spolupráce stojí na týmové komunikaci. Podařilo se mi splnit předsevzetí z minula a teď už máme novou kolegyni – zástupkyni manažera. Díky delegování některých úloh se teď můžu více soustředit na svoji práci, což se na prodejně hned projevilo.

Jaké poznatky a pocity si odnášíš po druhém kole?

Vím, jak se zorientovat v záplavě informací a reportů a na co se zaměřit, což určitě přispívá k vyšší efektivitě práce. Naučili jsme se analyzovat čísla a na jejich základě určit, kde má prodejna slabá místa a sestavit plán na jejich zlepšení. V tomto mám už teď velkou podporu u svého oblastního vedoucího, který má bohaté zkušenosti a při vytváření akčních plánů se individuálně věnuje každé prodejně.

Ale školení není jen dril. Je to i diskuze a možnost sdílet jak pozitivní, tak negativní věci z praxe. V JYSKu jsem vlastně nováček a před vstupem do programu jsem nikoho z ostatních účastníků neznala. V rámci školícího týdne spolu trávíme několik intenzivních dní, takže jsme měli čas se navzájem poznat a musím říct, že jsme si sedli. Jsme všichni velmi otevření a spojuje nás pracovní život i účast v programu. Je to velmi obohacující.  

Nováček a hned v tréninkovém programu na vedoucí pozici. To zní skvěle.

Ano, já musím přiznat, že jsem se v JYSKu našla. Líbí se mi výzvy a dynamika událostí, oceňuji a beru vše, co JYSK nabízí. Kromě samotného školení je pro mě nová i práce a všechny speciální aktivity. Nadchl mě Black Friday, kdy bylo v prodejně rušno a v matracovém studiu jsme obsluhovali i 10 zákazníků naráz. Mám ráda tyto masové akce, kde se všude něco děje.

MARTINA ŠKROVÁNKOVÁ

Podařilo se ti po prvním modulu zapracovat na tvých předsevzetích? A pomohly ti k tomu zkušenosti ze školení?

Po absolvování rolových her a školení o profilech jsem pochopila, že na každého platí něco jiného, a hlavně jsem se naučila, jak to odhadnout a uplatnit v praxi. Správně zvoleným přístupem se mi podařilo povzbudit kolegu k nové akci a přispět k pozitivní změně, z čehož jsme měli oba radost.

Máme teď dva nové kolegy, takže při zaškolení podávám zpětnou vazbu. Pro ně je to nutný krok v rámci zaškolení, pro mě skvělý trénink.

Jak jsi spokojená s druhým modulem? Co byla největší výzva?

Druhý modul pro mě byl netypický kvůli tomu, že jsem byla v karanténě, takže jsem se k ostatním připojila online přes MS Teams. Přítomnost v týmu a v debatě se nahradit nedá, jsem ale velmi ráda, že jsem mohla modul absolvovat alespoň takto. Všichni školitelé byli vstřícní, a tak jsem celý týden sledovala kolegy přes obrazovku počítače, což bylo samo o sobě výzvou.

Musím však dodat, že školení o reportech jsem už absolvovala v rámci talentového programu, takže tam jsem si byla jistější. Zajímavý a v mnohém nový byl pro mě poslední den pod vedením interního auditora.

Na čem chceš zapracovat do dalšího kola?

Nastavila jsem si s naším RSS cíle, které budu prezentovat v závěru programu, takže už chci začít pracovat na tom. Do dalšího tréninkového týdne zbývá jen něco málo přes měsíc a do té doby nás čeká ještě workshop a příprava prodejny na příchod zahradní sezóny. Budu mít také setkání s mým mentorem, abychom spolu zhodnotili uplynulý modul a připravili se na další. Diskutujeme, dáváme si tipy a triky a rozumíme si po profesní stránce i lidsky.