Slávka Gulánová již téměř rok úspěšně zastává pozici HR business partnera pro JYSK Slovensko. Do JYSKu Slávka přišla ze Slovenské národní knihovny, kde několik let šéfovala kanceláři generálního ředitele SNK.
Seznamte se se Slávkou a zjistíte, jak probíhá výběrové řízení v JYSKu.
Slávko, jaké to je přejít ze státního do soukromého sektoru? Co pro tebe byla největší změna?
Soukromý sektor je schopný rychle a pohotově reagovat na potřeby zákazníka (klienta). Ve veřejném sektoru jsem svou energii a nápady musela krotit, naopak v JYSKu mám prostor své talenty rozvíjet.
V čem spočívá práce HRBP?
Externě i interně vyhledávám talenty a podílím se na jejich rozvíjení. Snažíme se vytvořit silnou lavičku náhradníků. Školím jemné dovednosti, monitoruji kvalitu pracovního prostřední v jednotlivých prodejnách, ale zároveň se podílím na budování značky JYSK jako zaměstnavatele. Je to velmi pestrá práce. Asi nejvíce mě baví úzká spolupráce s retailem.
Koho vlastně hledáš, co by měl vhodný kandidát splňovat?
Jako HRBP se věnuji především obsazování pozicí manažerů prodejen a jejich zástupců. U kandidátů se snažím najít schopnost přirozeně vést lidi, zaměření na výsledky, přímý přístup k problémům a lidem, schopnost motivovat a nadchnout lidi pro společný cíl. Na nižší pozice hledáme kandidáty s „JYSKrou" v oku, lidi, kteří mají chuť prodávat a nebojí se vyhrnout si rukávy. Hledám nadšení, vytrvalost, chuť osobně i kariérně růst.
Jak probíhá náborový proces v JYSKu?
Na pozici prodejního asistenta má výběrové řízení dvě kola. Před prvním osobním pohovorem s manažerem dané prodejny posíláme kandidátům video dotazník, ve kterém má kandidát příležitost se představit. V druhém kole se úspěšný kandidát setkává s oblastním manažerem a vyplní osobnostní dotazník, který nám pomáhá při výběru toho pravého zaměstnance.
V případě manažerských pozic kandidáti vyplňují video dotazník, osobnostní dotazník a test kognitivních funkcí - ještě před pohovorem se mnou. S oblastním manažerem, případně obchodním ředitelem se úspěšný kandidát setkává až ve třetím kole.
To může být pro řadu lidí pořádná výzva, proč stojí za to se do testů pustit a nevzdát to hned na začátku?
Protože jsme firma se silnými hodnotami a naše zaměstnanecké přísliby bereme velmi vážně. Kromě toho každý kandidát, který vyplní osobnostní dotazník a test kognitivních funkcí od nás dostane zpětnou vazbu - je to tedy příležitost lépe poznát sám sebe.
Jak při náboru pomáhá fakt, že JYSK získal titul AON Zaměstnavatel roku 2018 jak v Česku, tak i na Slovensku?
Kandidáta tím většinou příjemně překvapím. Následně spolu hovoříme o tom, co se naším zaměstnancům na JYSKu líbí. Je to zároveň dobrá příležitost začít konverzaci o hodnotách JYSKu a o příležitostech, které zaměstnancům nabízíme.
Obhájí JYSK letos titul zaměstnavatele roku?
Jako HRBP pro to udělám maximum.
Přečtěte si, jak JYSK vyhrál ocenění AON Zaměstnavatel roku 2018.