Největší kampaň JYSK na budování značky zaměstnavatele se během května objevila na sociálních sítích, v televizi, v rádiu, dokonce i na sdílených kolech ve větších městech. Vyvěšené billboardy na prodejnách vyzývali k vyplnění dotazníku. Zaměstnanci sdíleli na svých sociálních sítích videa, kde se objevovali usměvavé tváře manažerů, kteří kladou důraz na výsledky, nebojí se riskovat a mají rádi sport.
Před spuštěním kampaně se zapojilo stovky manažerů prodejen z celého světa, kteří odpovídali na otázky. Ty nám následně napověděly o tom, jací jsou naši kolegové nejen na prodejnách, ale jak rádi tráví svůj volný čas a co je pro ně důležité.
Výsledek? Kolegové, kteří jsou připraveni vyhrávat na svých prodejnách, ale i mimo ně, třeba i ve sportu. Jedním z nich je i Adam, manažer prodejny v Trenčíně, který do JYSKu přišel před 4 lety. O tom, co Adama baví na JYSKu i mimo něj, jsme se rozhodli Adama vyzpovídat.
Adame, proč sis vybral JYSK jako společnost, ve které chceš pracovat?
Nastupoval jsem před skoro 4 lety. V tom čase jsem hledal práci, kde bych se mohl rozvíjet i přesto, že jsem jako 21 letý vlastně neměl žádnou praxi s vedením. Už tehdy mě ale bavilo pracovat s lidmi a když jsem viděl nabídku v JYSKu, zaujala mě možnost kariérního růstu. To se mi i splnilo, protože jsem se po půl roce stal vedoucím směny a skladu. Po roce jsem byl vybraný na SMT program (store manager trainee) a momentálně jsem rok a půl manažerem prodejny.
Takže v JYSKu už jsi nějakou dobu. Jak bys popsal firemní kulturu JYSKu?
Pamatuji si, že nás po pár měsících mého nástupu do JYSKu navštívili kolegové z centrály. Představili se mi a navrhli mi tykání. Zažertovali jsme si, zasmáli se, pochválili nám prodejnu a pak jsme se rozloučili. Po rozhovoru s tehdejší manažerkou jsem zjistil, že nás navštívil ředitel pro Slovensko a generální ředitel pro celé Slovensko a Česko. To mě příjemně překvapilo a potvrdilo mi reálnou existenci přátelské firemní kultury. Pokud potřebuji s něčím poradit nebo pomoci, můžu se obrátit na kolegy z jiných prodejen a stejně tak i oni na mě. Vedení se nás snaží i během těžkých koronových chvil podržet a ostatně ocenění 3x za sebou Kincentric nejlepší zaměstnavatel hovoří samo za sebe.
A tvůj největší úspěch?
Za svůj největší úspěch považuji zvládnutí manažerského kurzu SMT a vedení prodejny v Trenčíně, kde dosahujeme výborných výsledků. Za to jsem vděčný i svému týmu, který má chuť dosahovat výsledků spolu se mnou. Samozřejmě jsem vděčný i bývalé manažerce a vedení HR, že ve mně viděli potenciál a už ve 23 letech mi přenechali vedení prodejny.
Gratuluji! Jak zvládáš skloubit svůj pracovní život se svými koníčky? Čemu se věnuješ ve svém volném čase?
Od nástupu do JYSKu po zkušební době jsem se začal věnovat thajskému boxu. Vždy mě zajímaly bojové sporty. Momentálně se tomu věnuji téměř 4 roky. Je to sport, kde se člověk musí překonávat, když se chce zlepšovat. Dokonce bych i tento sport přirovnal k manažerství. K lepším výsledkům je potřeba prokazovat odhodlání a chuť se zdokonalovat a překonávat a mě toto vše baví.
setkal jsi se v práci s nějakou překážkou?
Jsem velmi cílevědomý člověk a z každého neúspěchu se snažím poučit, abych dokázal být ještě lepším. První rok byl náročný kvůli nepříznivé personální situaci, ale díky houževnatosti jsem vydržel a momentálně mám na prodejně tým, s kterým dosahujeme lepší a lepší výsledky, což mě moc těší. K lepšímu vedení mi dost pomohlo zvládnutí SMT (program store manager trainee), kde jsem se toho naučil hodně o vedení a školení zaměstnanců. Máme ve firmě mnoho rozvojových akcí, které mi vytváří oblastní manažerka, abych mohl být ještě lepším lídrem. Rozvojový a školicí systém je v JYSKu opravdu skvěle vytvořený na to, abychom dokázali naučené věci kvalitně využít i v praxi.
Adame, děkuji a přeji Ti mnoho štěstí na tvé prodejně i v ringu.