Manažer prodejny Tomáš a Milada

Cesta za titulem Manažer prodejny roku

Tomáš Kahanec z Hradce Králové a Milada Czödörová z Dunajské Stredy. Dva manažeři prodejen z Česka a Slovenska a současně vítězové titulu Store Manager of the Year. Co pro ně vítězství znamená? A jak vůbec jejich role vedoucího prodejny vypadá? 

V první řadě Vám chci pogratulovat k získání titulu Store Manager roku. Na začátek se chci se zeptat, co pro Vás obdržení titulu znamená? 

Milada: Ďakujem. Musím povedať, že ma to veľmi dojalo, vôbec som to nečakala. Potrebovala som pár dní, predýchať fakt, že som manažér predajne roka. Tak úplne som to pochopila až vtedy, keď som uvidela na predajni nášho Retail Managera, Romana Orviského, s víťazným pohárom, ktorý mi odovzdal a zablahoželal.
Je to pre mňa veľmi motivujúce, naozaj krásny pocit a energia napredovať. Získaním ocenenia sa mi utvrdilo, že to čo som robila a ako som pracovala malo význam a týmto posolstvom pracujem o to intenzívnejšie ďalej.  
Ale zároveň pocta, že pracujem pre spoločnosť JYSK - najlepšieho zamestnávateľa. Cítim aj veľkú zodpovednosť za svoju prácu, výsledky, môj tím, kolegov, ktorých som vychovala a pevne verím, že ešte vychovám ďalších.

Tomáš: Mockrát děkuji za toto ocenění a velmi si ho vážím. Při vyhlášení výsledků jsem tajně doufal, že se umístím alespoň do třetího místa. Nakonec jsem však získal první místo. Určitě mě to posílilo a ocenění Store manager roku pro mě znamená velmi mnoho. Veškerá kritéria pro splnění jsem dokázal udržet po celý rok, což při provozu vysoko obrátkové prodejny není vůbec snadné.

Co stojí za vaším vítězství?

Milada: Tvrdá práca. Veľa energie, odhodlania a určitá dávka tvrdohlavosti. Chuť dokázať, že som hodná pozície manažér predajne a dám to, aj keď mi zo začiatku málo kto veril. Ale toto je otázka skôr na vedenie, prečo práve ja.

Tomáš: Kritéria pro získání titulu jsou tři. Celková fluktuace, krátkodobá nemocnost a doplňkový prodej. Samozřejmě tato kritéria nelze dosáhnout, pokud na prodejně nemáte skvělý tým, jako mám já. Za což bych chtěl celému kolektivu poděkovat.

Jak byste tedy popsali svoji úlohu Store Managera?

Milada: Ja vždy tvrdím, že som všetko a všade :-) Rada by som rozdelila odpoveď do etáp podľa rokov v JYSKu:
V prvej etape som bola každá pozícia každý deň.
V druhej etape som už riadila, tým že ukážem, dokážem, robí to každý.
A v tretej sa už cítim ako manažér predajne - riadim, delegujem, kontrolujem, motivujem a rozvíjam.

Tomáš: Prvně bych chtěl říci, že má práce není každý den stejná, naopak je velice různorodá a tím pro mě velice zajímavá. Na jedné straně musím vést, motivovat a rozvíjet potenciál zaměstnanců. A na druhé dbát, aby obchod byl vždy po všech stránkách připraven na zákazníka a tím cílit na jejich spokojenost.

Jaká je Vaše dosavadní cesta v JYSKu?

Milada: Nastúpila som v roku 2017 hneď na pozíciu Manažér predajne do Dunajskej Stredy. Obchod bol dlhodobo neobsadený personálne, čo sa značne odzrkadlilo aj na obchode. Bol to ťažký oriešok, ale nie nemožný. Nakoľko som bola ako Alenka v ríši divou, toľko nových vecí, chvíľku mi trvalo zorientovať sa. Veľká vďaka patrí skvelým kolegom, ktorí mi zdvihli telefón aj v nedeľu na obed a ochotne pomohli!  
Anka, Libor, Peťo - ďakujem!
Cítila som veľkú výzvu, dokázať, že na to mám a obchod bude v Top 5 ke- to bol môj cieľ. To, že budeme predajňa JYSK s vysokým obratom v roku 2019, v TOP 5 2 roky za sebou, že ja budem manažér predajne roku 2020 sa mi ani nesnívalo. Nešlo to zo dňa na deň. Potrebovala som v prvom rade obsadiť personálne pozície. Začala som budovať pevné základy tímu a postupne šperkovať všetky nedostatky. Keďže som tvrdohlavá a cieľavedomá moji vedúci to nemali ani nemajú so mnou jednoduché!
Ja viem, a som si toho vedomá, a preto veľké Ďakujem Jakubovi aj Evke!
Tým, že do práce vkladám kus seba, a v práci som našla svoju záľubu, to už nevnímam ako povinnosť a snažím sa udržiavať v tíme pohodovú ale súťaživú atmosféru aj keď nás čaká rušné obdobie.
Tak sa usmievajme a pracujme s pozitívnym prístupom a zákazník sa k nám vráti!

Tomáš: V JYSKu pracuji téměř 10 let. Od prvopočátku po zaškolení pracuji na pozici Store Manager prodejny v Hradci Králové.

Čeho si na firmě nejvíce vážíte, co oceňujete?

Milada: Že si nás váži, nás svojich zamestnancov! Stojí pri nás, aj keď sa ostatný točia chrbtom. Že neriešia veci od stola v kancelárii, ale počúvajú nás z obchodu a snažia sa vyhovieť či pomôcť. Pravdaže v rámci reálnych možností.

Tomáš: Na firmě si vážím přístupu k zaměstnancům, možnostem rozvoje a různých motivačních programů. Když uvedu přiklad, tak oceňování nejlepších managerů, zástupců a prodejen. Pro mě pak velkým benefitem je služební auto, které jsem získal na základě nejvyšší tržby v České republice.

JYSK klade důraz na vzdělávání svých zaměstnanců. Vnímáte svůj rozvoj v rámci společnosti přínosný i mimo práci?

Milada: Určite áno. Ja vždy tvrdím, že každé školenie, každá nová situácia či kolega nás niečo vždy naučí, len musíme intenzívne vnímať a chcieť!
To čo sa naučíme a kým sme nám nikto nevezme. Každé školenie v JYSKu má efekt, ak sa chce človek zdokonaliť.

Tomáš: Když vzpomenu na své začátky, tak určitě velký dojem na mě udělalo, jak firma klade velký důraz na zaškolení svých zaměstnanců.
Po nástupu jsem ihned nastoupil na několika měsíčním zaškolení na školící prodejnu, kde jsem vstřebával veškeré informace, které jsem později uplatnil na své prodejně. 
Nikde jsem do té doby netušil kolik je druhů matrací. Vždy když moji přátelé potřebují poradit, obrátí se na mě s prosbou o radu, jaká matrace by pro ně byla vhodná. Vždy jim rád poradím. Jsme přeci experti na kulturu spaní.

Otázka na závěr. JYSK je společnost, kde je potřeba nebát se vyhrnout si rukávy a pustit se do práce. Co nebo kdo vás motivuje odvádět dobrý výkon?

Milada: Ja som taká samo motivačná osoba. Rukávy mám vyhrnuté od prvého dňa a kto sa bojí roboty, či dynamiky nie je na správnom mieste! V prvom rade som sa naučila vo všetkom nájsť niečo pozitívne, ak sa do niečoho pustím tak to idem robiť na 100% a to že mi JYSK dáva možnosti a výzvy ma ženie vpred, keď si výsledok všimne vedenie a pochváli je už čerešnička na torte. Som náročná a s výsledkom musím byť spokojná ja a potom prijmem aj pochvalu.

Tomáš: Moji motivaci k dosahování co nejlepších výsledků je, v první řadě dobrá nálada na pracovišti, soutěživost a samozřejmě zákazník na prvním místě.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí do dalších let v JYSKu!