Koš

Váš košík je prázdný

Koš

Váš košík je prázdný

NOVINKY & DALŠÍ SKVĚLÉ NABÍDKY

PROLISTUJTE SI MAGAZÍN
Vybíráme osvětlení do ložnice

3 zdroje světla v ložnici

Datum:

Kategorie: Ložnice

Klíčová slova: Tipy, rady

Ve většině domácností je ložnice multifunkční místností. Nevyužíváme jí pouze na spánek, máme v ní také šatník a někdy i pracovní stůl. Pokud chcete mít v ložnici nejlepší osvětlení, zkombinujte více různých zdrojů světla. Například teplé a příjemné světlo v ložnici vytvoří ideální podmínky na oddych a nebude vás před spaním zbytečně dráždit.

Shrnuli jsme pro vás několik informací ohledně osvětlení ložnice a zdrojích světla, které byste si měli vybrat v závislosti na účelu. 

Jak si vybrat osvětlení do ložnice?

Při výběru světla do ložnice byste měli zvážit barvu světla. Na jednotlivé účely potřebujeme jiné zdroje světla. Obecně by se dalo říct, že do ložnice potřebujete 3 různé zdroje světla, aby byla ložnice skutečně pěkně a prakticky osvětlená:

  1. Hlavní světlo na strop
  2. Jasnejší světlo s dobrým indexem podání barev
  3. Teplé koncentrované světlo
 

1. Hlavní světlo

Hlavní světlo v ložnici využíváme nejčastěji. Potřebujeme ho při běžných činnostech, jako je ranní stlaní postele, příprava před spaním či při uklízení. S příchodem zimních měsíců a kratších dnů budeme stropní světlo v ložnici využívat ještě víc. Proto by hlavní osvětlení mělo být běžné rozptýlené či difúzní světlo, které rovnoměrně osvětlí celou místnost.

[][]

2. Jasnější světlo s dobrým indexem podání barev

Index podání barev vyjadřuje schopnost světelného zdroje reprodukovat přirozené barvy. Denní světlo má hodnotu 100, což je ideální index podání barev. Ostatní zdroje světel se porovnávají právě s denním světlem.

Jasnější světlo má lepší index podání barev, proto je dobré ho mít blízko šatní skříně. Ideální je nainstalovat si do blízkosti skříně LED bodová světla, ty mají vysoký index podání barev a jsou úsporné.

[][]

3. Teplé světlo koncentrované u postele

Lampa na čtení u postele by měla vydávat teplé načervenalé světlo, které působí na zvýšení produkce spánkového hormonu melatoninu v těle. Dejte si záležet a kupte si do lampičky žárovku s teplým světlem, která navodí příjemnou atmosféru. Výhodou méně světla u postele je, že se světlo nešíří po celé ložnici a nevyrušuje tak například vašeho partnera, když si čtete nebo vstáváte k miminku

[][]

Modré světlo v ložnici oddaluje spánek

Světlo má mnoho barev a každá ovlivňuje tělo jiným způsobem. Za bílého dne má přirozené světlo chladnou namodralou barvu. Proto byste ale měli množství modrého světla v ložnici snížit, jelikož si váš možek modré světlo spojuje právě s bílým dnem.

Namísto toho, do ložnice doporučujeme teplé světlo, které bude mít spíše teplý až načervenalý nádych. Je dobré mít před spaním okolo sebe světlo, které vás příjemně uvolní a připraví na odpočinek.

Mobily, tablety a iPady vydávají jasné modré světlo a po dlouhém dívání se do telefonu se vám bude usínat hůře. Přečtěte si více o tom, jaký vliv tablety mají na spánek váš i vašich dětí.


Kristýna Social Media and Digital Coordinator

Comments

site-badges