ČERNÝ PÁTEK SLEVA 70 %
VÝDEJNÍ MÍSTA jsou otevřená od pondělí do soboty mezi 10:00 a 18:00. Nakupujte snadno a rychle přes službu Klikni a vyzvedni.
Doručení online objednávek může trvat déle.

Alkohol a jeho vliv na spánek

Datum:

Kategorie: Ložnice, Spánek

Jaké to je, když nemůžeme usnout, víme všichni. Převracíme se na posteli, zíráme do tmy a ne a ne usnout. Často se proto uchylujeme k zaručenému a oblíbenému receptu a dáme si skleničku něčeho dobrého.

Tento starý trik na mnohé lidi jistě zabírá. Nejčastěji na lidi, kteří na nespavost příliš netrpí, a nestává se jim často, že by nemohli usnout. Nicméně skutečnost je taková, že konzumací alkoholu si kvalitu spánku nezlepšíte.

Alkohol místo prášku na spaní?

Alkohol vám může pomoci usnout, ale jakmile zaberete, nepřináší už nic dobrého. Je tomu právě naopak. Alkohol vám může zázračně pomoci usnout, ale požíváte-li alkohol v příliš vysoké míře, mohou se u vás objevit poruchy spánku.

Občasná sklenička nebo dvě vašemu spánku neuškodí. Ale mnozí z vlastní zkušenosti vědí, že po prohýřené noci plné piva, vína a sladkých drinků, je velmi pravděpodobné, že se ráno člověk probudí dost unavený. Alkohol narušuje tzv. REM fázi* spánku, což je snová fáze nutná pro naši regeneraci. Narušení REM fáze může negativně ovlivnit paměť a proces učení.

Těžká jsou rána opilcova

Když jdete spát s alkoholem v krvi, můžete se probudit se svalovou křečí nebo s jinými svalovými bolestmi. Alkohol ve spánku otupí mozek a ochromí svaly do takové míry, že se tělo v noci „zapomene“ pohybovat. Normálně se za noc několikrát otočíme, spíme pohodlně a budíme se bez bolesti svalů.

Pro kvalitní spánek je potřeba zařadit před spaním dobré návyky. A mezi takové návyky nepatří alkohol. Naopak pozitivně působí klidné aktivity a tlumené světlo. Všeho s mírou. To platí i pro alkohol.

 

* REM fáze - rapid eye movement, česky rychlé pohyby očí



Zdroje 


site-badges