ČERNÝ PÁTEK SLEVA 70 %
Prodejny jsou opět otevřené. Opatrujte se. Nakupujte snadno a rychle přes službu Klikni a vyzvedni.
Doručení online objednávek může trvat déle.

Spící pár

Jak rychle usnout

Datum:

Kategorie: Spánek

Čas od času se asi každý potýká s nespavostí. Možná jen ležíte v posteli a přemýšlíte až do pozdních nočních hodin a váš mozek ne a ne utichnout. Celá tato situace je navíc velice frustrující, protože nedostatek spánku samozřejmě ovlivní vaši energii a možná i náladu následující den.

Máme pro vás ale trik, který vám pomůže uschnout rychleji, spánek má totiž mnoho benefitů a každý z nás ho potřebuje. 

Počítejte pozpátku a usněte rychleji

Jediné, co pro tento trik potřebujete, je troška aritmetiky. Začněte od čísla 300 a počítejte pozpátku, vždy po třech. Počítejte tedy tímto způsobem: 300, 297, 294, 291 atd.

Pokud dojdete k 0 a stále nespíte, jednoduše začněte znovu. Tento trik funguje, protože vás postupně uklidní a následně uspí. Bohužel nedokážeme říci, jak dlouho budete muset počítat, protože u každého tento proces trvá jinak dlouho.

TIP: Pokud si ale myslíte, že počítání po třech nestačí, klidně si ho můžete ztížit. Začněte třeba u číslovky 700 a počítejte po sedmi.

Proč tento trik funguje?

Funguje proto, že je takovéto počítání samo o sobě docela náročné, váš mozek zaneprázdní a vy nebudete přemýšlet nad ničím jiným. Odsunete stranou vaše starosti a úzkosti, které by mohly být samotným důvodem nespavosti. Kromě toho je počítání pozpátku tak nudnou záležitostí, že usnete dříve, než si myslíte.

Spánek je velice důležitý

Spánek je pro vaše psychické i fyzické zdraví zásadní. Pomáhá vám přes den správně fungovat, podporuje imunitní systém a je zdrojem energie. Proto byste určitě s problémy se spánkem měli bojovat.

Neexistuje žádné obecné pravidlo, jak rychleji usnout. Co funguje pro jednoho, nemusí fungovat pro někoho jiného. Proto možná zkuste několik různých triků. Rozhodně ale nic nevzdávejte 

Raději se vzdejte pochybných triků

Existuje plno mýtů o nápadů, jak rychle usnout. Možná jste slyšeli o počítání oveček nebo zůstávání vzhůru do poslední minuty, než neusnete. Efekt těchto obou triků je ale přinejmenším pochybný. Stres a úzkosti jsou většinou důvody pro nespavost či problémy s usínáním. Ve většině případů stačí zaměstnat vaší mysl, která pak nebude mít kapacitu ještě přemýšlet i nad problémy.

site-badges