ČERNÝ PÁTEK SLEVA 70 %
VÝDEJNÍ MÍSTA jsou otevřená od pondělí do soboty mezi 10:00 a 18:00. Nakupujte snadno a rychle přes službu Klikni a vyzvedni.
Doručení online objednávek může trvat déle.

Dívka po ránu

Výhody ranního protahování

Datum:

Kategorie: Inspirace

Klíčová slova: rady

Ranní cvičení asi není to první, na co po probuzení myslíte. Nicméně je pro vaše tělo důležité a pomáhá nastartovat metabolismus a zvýšit hladinu energie. Pomyšlení na ranní protažení možná není nejpříjemnější, ale ve finále je to ten nejlepší způsob, jak začít váš den. Mezi výhody protahování patří:

  • Zvětšuje felixibilitu svalů a kloubů
  • Zlepšuje prokrvení těla
  • Uvolňuje tělo od napětí
  • Pomáhá vám zbavit se stresu 


Čtěte dál a dozvíte se, proč byste měli ranní protahování zařadit do vaší ranní rutiny. 

Zvětšuje flexibilitu vašich svalů a kloubů

Zazvoní vám ráno budík a jediné, co chcete, je ho posunout o dalších deset minut, protože se vám jednoduše vstávat ještě nechce? Vyzkoušejte jako "budík" ranní protažení, které vás dokolane probudí a nastartuje vaše svaly.
Když se každé ráno protahujete, zvětšujete také flexibilitu svalů a kloubů. Díky tomu se pak ráno jednodušeji vstává. Další benefit flexibility svalů a kloubů je snížené riziko artritidy a větší koordinace vašich pohybů.

 

Nastartujte vaše svaly ranním protažením!

Zlepšuje prokrvení těla

V noci většinou ležíme ve stejné poloze několik hodin. Výsledkem jsou ráno ztuhlé svaly.  Přes noc se svaly uvolní a krevní tlak klesá. Ranní protažení ale prokrvení podpoří a vy tak máte nejen více energie, ale také lépe tělo připravujete na celý den. 
Protažení má pozitivní účinky i v průběhu dne. Mnozí z nás například v práci sedíme dlouhé hodiny. Nezapomeňte se tedy alespoň jednou za hodinu protáhnout - vaše produktivita se tak zlepší.



Prokrvit si po ránu tělo určitě není na škodu.

Pomáhá vám zbavit se stresu

Ranní vstávání může být těžší pokud víte, že se probouzíte do dne plného stresu. Pokud se ale protáhnete, uvolníte své tělo a zbavíte ho napětí, které může být jedním z příčin vašeho stresu.
Ranní protažení vám pomůže se správně naladit do nového dne a věřte, že se do všeho budete pouštět s větší pozitivitou a nadšením.

Protahujte ve 30 sekundovým intervalech

Při protahování se doporučuje v jednom cviku vydržet zhruba 30 sekund. Napětí v těle tak lépe odezní a svaly mají dostatek času se uvolnit. Po třiceti sekundách povolte, nadechněte se a pomalu přejděte k dalšímu protahovacímu cviku.

Protahování je instinkt.

Ranní protahování je instiktivní  

Nejen lidé se po dobrém spánku protahují. Mnoho zvířat, jako jsou třeba psy či kočky, se po probuzení také protahují. Je to pro ně instinktivní rutina, která jim pomáhá být pohyblivější. To dokazuje, že vám ranní protahování rozhodně neuškodí.

site-badges