Zaměstnanecký příslib, který v JYSKu každý den měníme ve skutečnost.
I tento rok jsme otevřeli interní rozvojový program s názvem Store Manager Trainee, čili vedoucí prodejny v zácviku. Jak vypovídá samotný název, jedná se o tréninkový program na přípravu na pozici vedoucího prodejny a jak říká Jan Bek, náš HR manager, je to nejprestižnější rozvojová aktivita v JYSKu. Jeho slova potvrzuje i přítomnost generálního ředitele na zahájení letošního programu a zároveň jeho prvního modulu.
Budoucí lídři
Celý program trvá 9 měsíců a je velmi komplexní přípravou, která zahrnuje 5 modulů v podobě 5 intenzivních týdnů, samostatnou práci na dlouhodobých úkolech a úzkou spolupráci s mentorem. Pozice vedoucího prodejny v JYSKu je totiž skutečně komplexní práce a vyžaduje odhodlání, talent a schopnosti lídra.
Jedním ze základů vedoucího postavení je komunikace se zaměstnanci a schopnost dávat zpětnou vazbu. Ruku v ruce s tím jde schopnost rozpoznávat osobnostní profily a na základě těch přizpůsobit komunikaci a vedení každého zaměstnance. Intenzivní trénink zaměřený právě na zpětnou vazbu, jeho teoretickou a praktickou část v podobě rolových her, byl součástí prvního modulu. V našich budoucích vedoucích prodejen to zanechalo silný dojem a zároveň vzbudilo nadšení pracovat na nových výzvách.
Jaké to je, když se z příslibu stává skutečná příležitost, se s námi podělila trojice účastníků programu.
LUCIE BOHÁČOVÁ
Jak bys zhodnotila první modul programu?
Po prvním týdnu jsem nabitá energií, bylo velice příjemné přijít do kolektivu kolegů ve stejné pozici a sdílet své zkušenosti. Zajímavá a zároveň náročná byla práce s osobnostními profily. Přitom jsem pochopila, jaké mám možnosti při komunikaci, jak zapojit kolegy do zpětné vazby. Zároveň mi to pomohlo si je tak trochu zaškatulkovat a podle typu profilu rozlišit, s kým a jak mohu komunikovat, aby to mělo co nejlepší výsledný efekt. Záleží mi na mých podřízených a tento trénink mi pomůže pracovat na jejich rozvoji i naší společné komunikaci.
Na čem bys chtěla zapracovat do dalšího kola programu?
Jednoznačně chci ve své prodejně vybudovat plnohodnotný tým, protože momentálně nám chybí kolegové. Díky práci s profily se budu lépe orientovat v kandidátech a věřím, že se mi to brzy podaří.
Martina Škrovánková
Jaká byla tvoje očekávání?
Jelikož je to již můj druhý interní program v JYSKu, čekala jsem a těšila se na střetnutí s kolegy z jiných prodejen a na vzájemné vyměňování zkušeností. Taky jsem čekala hodně nové teorie a moje očekávání se naplnila.
Jaké jsou tvé pocity po prvním týdnu školení?
Musím na rovinu přiznat a myslím, že mluvím za všechny, že to byl celkem zabiják. Hlavně ty tři dny, kdy jsme pracovali na dávání zpětné vazby. Asi jsem čekala malinko pozvolnější start, ale v tréninkovém programu není čas ztrácet čas a intenzivně se pracuje.
Co ti to přineslo a na čem bys chtěla zapracovat?
Díky práci s rozeznáváním profilů jsem si paradoxně takhle na dálku uvědomila, jací jsou mí kolegové a jak je můžu správně motivovat. Dozvěděla jsem se i něco o sobě, mimo jiného i o své slabé stránce, na které bych chtěla zapracovat. Jeden z mých hlavních cílů je jednou řídit svou prodejnu a cesta k tomu je lemována i prací na sobě samotné. Těším se na to.
Adam Bojko
Co sis odnesl z prvního modulu?
Pod vlivem různých okolností jsem už dostal na starost vlastní prodejnu, vlastně jenom pár dnů před začátkem školení. Takže pro mě bylo přínosem potkat se s kolegy z jiných prodejen a sdílet s nimi zkušenosti ohledně interní organizace a systémů. Poznamenal jsem si několik dobrých postřehů a již mám v hlavě nápad, jak je představím kolegům na domovské prodejně.
Takže si do toho spadl takříkajíc rovnýma nohama?
To sice ano, ale jsem zastáncem toho, že je to tak nejlíp. Když máš totiž pořád někoho při sobě a spoléháš na něj, neopřeš se do věcí na 100 %. Takhle mám před sebou úkol a jdu do toho naplno. Někdy se sice stane chyba, ale to k tomu patří, sám se z ní poučím. Takhle mi to dává smysl.
Dychtiví po nových poznatcích
U tréninku zaměřeného na dávání zpětné vazby byl v rámci své návštěvy v České republice přítomen i Jan Verhoek, výkonný prezident HR. I když kvůli jazykové bariéře nemohl rozumět každé větě, energii a zápal, který při tréninku prokázali školící se kolegové, mu pomohli jednoznačně vidět to nejzásadnější, co se od účastníků očekává: „Viděl jsem tu několik skvělých ukázek toho, co jste se v posledních dnech naučili a i bez tlumočníka vidím odhodlání a hlavně vaši dychtivost po nových poznatcích.“
Účastníci letošního programu Store Manager Trainee