Vedoucí prodejny v prodejně JYSK

Atraktivní prostředí v práci je pro zaměstnance důležité

Václav Aubrecht nastoupil do JYSKu v prosinci 2019 a po zaučení se stal vedoucím nové prodejny v Českých Budějovicích, která otevřela 15. 6. 2020. Prodejna je postavena a zařízena podle úplně nového konceptu – tzv. konceptu 3.0. Zeptala jsem se Vaška na pár otázek ohledně práce v JYSKu a atraktivního pracovního prostředí.

Slavíš přesně půl roku v JYSKu – co tě na práci v JYSKu baví nejvíc?

To, za čím jsem sem šel - práce s lidmi. Před JYSKem jsem byl obchodní zástupce ve velkoobchodě IT a přesně to mi tam chybělo – nemohl jsem pracovat na svém týmu kolegů a rozvíjet je.

Co tě v JYSKu překvapilo?

Starost firmy o zaměstnance a jejich rozvoj – školení – jak produktová, tak i osobnostní – práce s lidmi pro vedoucí pozice. Důraz na kvalitu a ne na množství. Vždycky ze školení odcházím nadšený.

Jak se ti podařilo sestavit tým tvé prodejny?

Tým jsem nesestavoval úplně sám – pohovory jsem vedl s pomocí Distrikt manažerky Markéty Dospíšilové a HR specialistou na recruitment Miro Krajsou. Byla to pro mě velká pomoc, jelikož je to už pár let, co jsem dělal pohovory.

JYSK jinak klade důraz na osobnostní rysy – ví, jaký přesně má zaměstnanec být, jak má fungovat. A já rozhodně kladu důraz na zkušenosti a hlavně na komunikaci.

Dokonce jsme také měli pohovory přes skype i na Velikonoční pondělí, které se ukázaly jako dobrý nápad – dva ze tří uchazečů jsme přijali.

Myslím, že se nám společně podařilo sestavit skvělý tým. Se stavebním týmem JYSKu a naším týmem jsme uspořádali i grilovačku a plánujeme udělat ještě jednu akci těsně před otevíračkou pro stmelení týmu.

Čeho bys chtěl dosáhnout jako vedoucí nové prodejny?

Samozřejmě cílů firmy – a hlavně rozvoje týmu. Aby náš tým byl stabilní, fungoval tak, jak má – abychom měli kvalitního vedoucího skladu i vedoucího směny. Přeju si, aby prodejní asistenti mohli kariérně růst. Abychom případně našli potenciál třeba na jinou prodejnu na vyšší pozici.

Nová prodejna v Českých Budějovicích je postavená podle nového konceptu - jak se vám v takovém prostředí pracuje?

Koncept 3.0 mě hodně překvapil – znal jsem ho jen z fotografií. Pro nás všechny něco nového – velká změna a obrovská nádhera. Pracuje se nám dobře, ať už na prodejní ploše, která vypadá nádherně, a myslím, že příjemně překvapí i zákazníky (i oproti druhé prodejně v Českých Budějovicích, která je ve starším konceptu) – to samé i zázemí, které jsme si mohli vybrat sami – jaký stůl a židle do jídelny, abychom mohli o pauze odpočívat. Relax zónu mají i ženy v šatně. Je super, že jsme nedostali nařízeno, jaký nábytek do zázemí musíme mít, ale mohli jsme si vybrat sami podle toho, co nám vyhovuje.

Jsme také první prodejna v Česku a na Slovensku, která má na celé prodejní ploše pouze bodové LED osvětlení. Jsou přímo nasvícené jednotlivé výrobky – není tedy zbytečně nasvícený celý regál. Matracové studio má pak tlumenější světlo a zákazník si připadá více jako doma. To vše dává novému konceptu ještě jiný a silnější nádech. Zákazníci určitě budou ohromeni.

V čem vidíš benefity pracovat v takovém příjemném prostředí?

Díky nábytku a relax zóně v šatnách, který jsme si měli možnost sami vybrat, si můžeme opravdu pohodlně odpočinout. Vše je navíc nejen pohodlné, ale také vypadá pěkně a moderně.