ČERNÝ PÁTEK SLEVA 70 %
Prodejny jsou opět otevřené. Opatrujte se. Nakupujte snadno a rychle přes službu Klikni a vyzvedni.
Doručení online objednávek může trvat déle.

Tipy, jak se vyhnout pásmové nemoci

Datum:

Kategorie: Spánek

Pásmová nemoc neboli jet lag nás může potrápit při cestování do vzdálených zemí, které leží v jiném časovém pásmu. Naše vnitřní hodiny mají problém se přizpůsobit změně času a výsledkem je únava, malátnost, nespavost či poruchy zažívání. Jak jim předcházet? 

Naše tělo má takzvaný cirkadiánní rytmus, který určuje, kdy se nám chce spát a kdy se probouzíme. Jet lag  naruší jeho přirozený cyklus, a proto zažíváme po příjezdu na dovolenou či pracovní cestu nepříjemné potíže, které dokážou narušit naše plány. Existují ale způsoby, jak se s jet lagem vypořádat.

  1. Po nástupu do letadla si na hodinkách či mobilu nastavte čas vaší cílové destinace, rychleji si tak na změnu času zvyknete.
  1. Hodně pijte, protože nedostatek tekutin jet lag výrazně zhoršuje. Vyhněte se ale kávě a čaji, které tělo dehydratují a navíc svými povzbuzujícími účinky ztěžují usnutí.
  1. Do letadla si vezměte špunty do uší a masku na oči, snáze usnete. Ovšem pozor – tento tip uplatňujte pouze při cestách na východ, například do Thajska či Austrálie. Cestujete-li do Ameriky nebo Karibiku, v letadle se naopak snažte neusnout a vydržet až do večera po příletu, čímž si spánkový cyklus opět srovnáte.
  1. Na místě pobytu pobývejte co nejvíce na denním světle, vaše vnitřní hodiny se lépe přizpůsobí místnímu časovému pásmu.

Držte se také místních časů jídel a večerního odpočinku. I přes únavu zůstaňte vzhůru alespoň do 21 hodin – další den se probudíte odpočatí a připravení na vše, co vás na cestách čeká!

Jet lag má na každého z nás různý dopad. Více jím údajně trpí soutěživí lidé, a hůře ho snáší také osoby starší 50 let. Všichni mu ale můžeme účinně předcházet, protože kvalita spánku má zásadní vliv na naši spokojenost a životní pohodu. Zkuste se proto při vaší příští cestě do zahraničí řídit našimi tipy a užijte si cestování na maximum.

site-badges